O Bazie Wiedzy
Baza Wiedzy Politechniki Warszawskiej została powołana Uchwałą Senatu PW z dnia 21 listopada 2012 roku [LINK]. Zasady tworzenia systemu ewidencji i archiwizacji dorobku naukowego oraz repozytorium określa Zarządzenie nr 3/2014 Rektora Politechniki Warszawskiej z dn. 29 stycznia 2014 roku [LINK].
Baza Wiedzy PW jako rozwiązanie Current Research Information System (CRIS) funkcjonuje w ramach oprogramowania Omega-Psir. Koncepcja i projekt techniczny Bazy Wiedzy zostały opracowane na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych PW w ramach projektu PASSIM (realizacja w ramach zadania badawczego SYNAT finansowanego ze środków NCBiR).
Głównym celem utworzenia Bazy jest upowszechnianie dorobku naukowego pracowników, doktorantów i studentów PW. W systemie są gromadzone i archiwizowane dane dotyczące różnych aspektów działalności naukowo badawczej pracowników danej instytucji, tj:
- dokumenty tekstowe
- publikacje (artykuły, książki, skrypty)
- prace dyplomowe (w tym rozprawy doktorskie)
- raporty
- tłumaczenia
- dzieła architektoniczne, wzornicze, artystyczne, utwory literackie, itp.
- dane badawcze
- projekty
- patenty, produkty, wdrożenia
- aktywność zawodową
- osiągnięcia zawodowe
- konkursy ogłaszane przez instytucje finansujące granty.
Wprowadzone dane są w wykorzystywane do budowania profili: jednostek organizacyjnych oraz naukowców. Niektóre publikacje są udostępniane w open access zgodnie z obowiązującymi przepisami ochrony praw autorskich.
Obligatoryjnie rejestrowane są utwory opublikowane po 1 stycznia 2013 r.
Zastosowane narzędzia i techniczne możliwości systemu sprawiają, że Baza Wiedzy Politechniki Warszawskiej jest nie tylko bazą bibliograficzną publikacji, ale również umożliwia:
- generowanie różnego rodzaju raportów i analiz w zakresie danych przechowywanych w systemie na potrzeby ewaluacji uczelni, wydziałów i instytutów oraz pracowników naukowych
- prezentowanie potencjału badawczego uczelni
- promowanie dorobku naukowego PW na arenie międzynarodowej
- zapewnienie dostępu do bazy ekspertów z różnych dyscyplin naukowych reprezentowanych przez pracowników PW
- integrację z innymi bazami/narzędziami np. APD (pobieranie prac dyplomowych, Scopus, JCR, ORCID, SAP.
Baza Wiedzy PW jest narzędziem sprawozdawczym do portalu Polska Bibliografia Naukowa będącego częścią Zintegrowanego Systemu Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on.
Jednostkami odpowiedzialnymi za prawidłowe funkcjonowanie Bazy Wiedzy są:
- Instytut Informatyki PW – zespół pracowników wdrażający nowe funkcjonalności i aktualizujący projekt
- Centrum Informatyzacji PW – utrzymanie ciągłości działania na platformie sprzętowej oraz systemowej
- Biblioteka Główna PW - merytoryczny nadzór nad wprowadzanymi danymi
Wprowadzeniem danych do bazy zajmują się redaktorzy wydziałowi, których pracę weryfikują wydziałowi koordynatorzy ds. BW [LINK].
Do obowiązków pracowników PW należy przekazywanie na bieżąco informacji o swoim dorobku naukowym do odpowiedniego redaktora.
Pracownicy mogą również uzupełniać samodzielnie dane o publikacjach poprzez ich import z systemów zewnętrznych. Więcej informacji na ten temat znajduje się w zakładce „Profil autora” [LINK].
Za poprawność i aktualność danych w Bazie Wiedzy PW odpowiadają twórcy dorobku; w odniesieniu do dorobku jednostki organizacyjnej Uczelni odpowiada jej kierownik. Za kompletność i jakość danych przekazywanych do sprawozdawczości i systemów zewnętrznych odpowiada właściwa jednostka PW.
Zobacz także:Raporty
Wszelkie uwagi i pytania prosimy kierować do Oddziału Informacji Naukowej i Analiz Bibliometrycznych BGPW:
- tel.: 22 234 60 74
- e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- adres: Gmach Główny PW, I piętro, pok. 161 b,c; Pl. Politechniki 1;00-661 Warszawa
Profil Pracownika
Pracownik po zalogowaniu może samodzielnie na swoim profilu edytować i modyfikować szereg różnych danych - sprawdź materiały instruktażowe:
Można również dodać pliki i dane publikacji poprzez:
- import plików w formacie BibTeX lub numer DOI [LINK]
- formularz [LINK]
- automatyczny import z bazy Scopus [LINK]
Baza Wiedzy umożliwia także połączenie profilu w BW z ORICD oraz transfer danych z BW PW do systemu ORCID. Więcej informacji po kliknięciu w [LINK]
Pracownik może także ze swojego profilu generować różnego rodzaju raporty i oświadczenia, w tym:
- Oświadczenie upoważniające podmiot do wykazania osiągnięć pracownika w ewaluacji uczelni tzw. Oświadczenie nr 3 - więcej informacji po kliknięciu w [LINK]
- Zestawienie osiągnięć naukowych do oceny okresowej - Instrukcja pobierania raportu po kliknięciu w [LINK]
Zgodnie z zarządzeniem nr 35/2020 Rektora Politechniki Warszawskiej, wraz z późniejszymi zmianami, każdy nauczyciel akademicki podlega ocenie okresowej w zakresie wykonywania obowiązków wynikających z przynależności do grupy pracowników dydaktycznych, badawczych lub badawczo-dydaktycznych. Wśród kryteriów przyjętych do oceny okresowej dla grup pracowników badawczych i badawczo-dydaktycznych wymienia się między innymi ocenę działalności naukowej. Dokonuje się jej na podstawie raportu z Bazy Wiedzy PW. Ocena jest dokonywana przed upływem 4 lat od poprzedniej oceny okresowej; przed wystąpieniem z wnioskiem o przedłużenie zatrudnienia lub zmianę stanowiska danej osoby lub na wniosek Rektora - Wykaz publikacji:
- udział jednostkowy – wykaz publikacji
- udział jednostkowy – limit udziałów
- udział jednostkowy – punktacja ujednolicona (wg ostatniego wykazu MEiN) - Analiza bibliometryczna
Wykaz publikacji z podziałem na typy efektów działalności naukowej; ze wskazaniem wartości IF i innych danych; format: HTML i pdf - Curriculum vitae, z możliwością dostosowania, które dane, osiągnięcia i aktywności będą wyświetlane (zakres lat, fotografia, e-mail, biogram, dane bibliometryczne, cytowania i h-index – z Google Scholar, ze Scopus, z Web of Science, publikacje, rozprawy doktorskie, udział w projektach, wypromowane prace dyplomowe, aktywności, uzyskane stopnie naukowe, inne osiągnięcia); format: HTML i pdf
- Raport dorobku
Wykaz bibliograficzny z możliwością dostosowania zakresu wyświetlanych danych, dostępny w formatach: HTML i PDF
Profil Doktoranta SD
Doktorant Szkoły Doktorskiej po zalogowaniu może samodzielnie na swoim profilu edytować i modyfikować szereg różnych danych - sprawdź materiały instruktażowe:
Można również dodać pliki i dane publikacji poprzez:
- import plików w formacie BibTeX lub numer DOI [LINK]
- formularz [LINK]
- automatyczny import z bazy Scopus [LINK]
Baza Wiedzy umożliwia także połączenie profilu w BW z ORICD oraz transfer danych z BW PW do systemu ORCID. Więcej informacji po kliknięciu w [LINK]
Zgodnie z Regulaminem Szkoły Doktorskiej Politechniki Warszawskiej z dnia 27 kwietnia 2022 oraz Zarządzeniem nr 36/2022 Rektora PW z dnia 26 maja 2022 doktorant jest zobowiązany do złożenia oświadczenia upoważniającego Politechnikę Warszawską do wykazania jego osiągnięć naukowych dla potrzeb ewaluacji jakości działalności naukowej w ramach danej dyscypliny - więcej informacji po kliknięciu w [LINK]
Doktorant może także ze swojego profilu generować różnego rodzaju raporty, w tym:
- Raport dorobku
Wykaz bibliograficzny z możliwością dostosowania zakresu wyświetlanych danych, dostępny w formatach: HTML i PDF - Wykaz publikacji:
- udział jednostkowy – wykaz publikacji
- udział jednostkowy – limit udziałów
- udział jednostkowy – punktacja ujednolicona (wg ostatniego wykazu MEiN) - Analiza bibliometryczna
Wykaz publikacji z podziałem na typy efektów działalności naukowej; ze wskazaniem wartości IF i innych danych; format: HTML i pdf - Curriculum vitae, z możliwością dostosowania, które dane, osiągnięcia i aktywności będą wyświetlane (zakres lat, fotografia, e-mail, biogram, dane bibliometryczne, cytowania i h-index – z Google Scholar, ze Scopus, z Web of Science, publikacje, rozprawy doktorskie, udział w projektach, wypromowane prace dyplomowe, aktywności, uzyskane stopnie naukowe, inne osiągnięcia); format: HTML i pdf
Archiwalne wykazy ministerialne
Wykaz czasopism punktowanych
Komunikat Ministra Edukacji i Nauki z dnia 21 grudnia 2021 r. o zmianie i sprostowaniu komunikatu w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych