Logo Biblioteki Głównej Politechniki Warszawskiej
Logo PW

Biblioteka Główna
Politechniki Warszawskiej

Szkolenie biblioteczne dla studentówstudiów stacjonarnych II stopnia WIP

Informujemy, że szkolenia biblioteczne dla studentów pierwszego roku studiów stacjonarnych  II stopnia Wydziału Inżynierii Produkcji odbędą się w dniach 23-24 października 2017 r.  
Szkolenia będą się odbywały w gmachu przy ulicy Narbutta 86 (Gmach Stary Technologiczny), w czytelni Filii BG – Biblioteki Terenu Południowego (pokój 206).
Uwaga! Szkolenie jest obowiązkowe. Nie ma możliwości przepisania zaliczenia przysposobienia bibliotecznego z I stopnia studiów na II z uwagi na inny zakres i tematykę szkoleń.
Poniżej prezentujemy harmonogram dla poszczególnych grup:

Data Godziny Grupa
23-10-2017
(poniedziałek)
10:15-12:00 MD-AO-1
23-10-2017
(poniedziałek)
12:15-14:00 MD-MK-11,
MD-MC-11,
MD-MM-11
23-10-2017
(poniedziałek)
14:15-16:00 MD-MB-1
23-10-2017
(poniedziałek)
16:15-18:00 MD-IZ-22
MD-IZ-24
24-10-2017
(wtorek)
12:15-14:00 MD-IZ-21
MD-IZ-23
24-10-2017
(wtorek)
15:15-17:00 MD-MK-12
MD-MC-12
MD-MM-12
25-10-2017
(środa)
08:20-10:00 MD-IE-21(english study)
MD-IE-24(english study)
25-10-2017
(środa)
10:15-12:00 MD-IE-23(english study)
MD-IE-25(english study)
MD-IE-26(english study)
25-10-2017
(środa)
17:15-19:00 MD-IE-22(english study)
MD-IE-27(english study)
MD-IE-28(english study)


W razie pytań, prosimy o kontakt z Oddziałem Informacji Naukowej BG PW:
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
22 234 7300

Seminarium Open Access

open access 2017 seminarium

Seminarium Tygodnia Otwartej Nauki  – „Otwórz, aby…” 24 października 2017

Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej oraz Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii PW zaprasza w dniu 24 października 2017 r. na organizowane w ramach międzynarodowego Tygodnia Otwartej Nauki, coroczne seminarium poświęcone zagadnieniom otwartej nauki i promocji dorobku naukowego. Tegorocznym tematem spotkania i jednocześnie myślą przewodnią Tygodnia Otwartej Nauki jest hasło „Otwórz, aby…” będące zaproszeniem do dyskusji na temat korzyści, płynących z prezentowania wyników badań jako otwartych zasobów naukowych.

Miejsce spotkania:
Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii PW przy ul. Rektorskiej 4, pok. 4.01-4.02.

Plan spotkania:
10:30-11:00   Rejestracja, bufet kawowy
11:00-11:05   Otwarcie seminarium
11:05-11:50   dr Alek Tarkowski - Centrum Cyfrowe / Dlaczego Open Access nam nie wystarczy? O trwającej reformie prawa autorskiego w Europie.                  
11:50-12:50   Jakub Szprot ICM / Polityka otwartego dostępu w Polsce w kontekście europejskim.
12:50-13:10   Przerwa kawowa
13:10-14:10   dr Marta Hoffman-Sommer - ICM / Otwarte udostępnianie danych badawczych.

Udział w seminarium jest bezpłatny.
Osoby zainteresowane udziałem prosimy o rejestrację
do 22 października 2017 r.:
                   Rejestracja semianaria

Informacja o autorach oraz abstrakty wystąpień:

dr Alek Tarkowski

Dyrektor Centrum Cyfrowego. Kieruje projektami dotyczącymi reformy prawa i polityk publicznych (policy). Doktor socjologii. Współzałożyciel i koordynator projektu Creative Commons Polska, pełni też rolę European Policy Fellow dla amerykańskiej organizacji Creative Commons, prowadzący projekt „OER Policies for Europe”. Współzałożyciel Koalicji Otwartej Edukacji, członek komitetu kierującego Open Policy Network.

Tytuł: Dlaczego Open Access nam nie wystarczy? O trwającej reformie prawa autorskiego w Europie.

W Europie od dwóch lat trwa reforma prawa autorskiego. Kształt przepisów regulujących badania naukowe, edukację (w tym szkolnictwo wyższe) oraz eksplorację danych jest ważnym elementem debaty. Po trwającym niemal rok procesie, proponowane przepisy są niekorzystne dla szkolnictwa wyższego i badań naukowych - a w najgorszym wypadku mogą nawet utrudnić wdrażanie modelu Open Access. W swoim wystąpieniu przedstawię założenia obecnej reformy, punkt widzenia organizacji akademickich i bibliotekarskich, możliwe zagrożenia oraz szanse na ich rozwiązanie.

Jakub Szprot – ICM

Kieruje pracami Platformy Otwartej Nauki oraz Sekcji Krajowych Zasobów WBN w ICM UW. Od 2006 roku uczestniczy w polskich i europejskich projektach dotyczących infrastruktury informatycznej nauki, cyfrowych zasobów naukowych i otwartych modeli komunikacji naukowej.

Tytuł:  Polityka otwartego dostępu w Polsce w kontekście europejskim

W wystąpieniu zostaną przedstawione rekomendacje zawarte w przyjętych przez MNiSW w październiku 2015 r. „Kierunkach rozwoju otwartego dostępu do publikacji i wyników badań naukowych w Polsce” oraz obecny stan prac dotyczących wdrożenia otwartego dostępu w Polsce. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na europejski kontekst polskiej polityki otwartego dostępu („Zalecenie Komisji z dnia 17 lipca 2012 r. w sprawie dostępu do informacji naukowej oraz jej ochrony”, zasady programu Horyzont 2020).

dr Marta Hoffman-Sommer – ICM

Doktor biologii molekularnej. Obecnie zajmuje się projektami dotyczącymi otwartych danych badawczych i zarządzania danymi w ramach Platformy Otwartej Nauki. Koordynuje prace związane z działaniem Repozytorium Otwartych Danych RepOD.

Tytuł: „Otwarte udostępnianie danych badawczych”

Podczas prowadzenia prac naukowych zazwyczaj pojawiają się dane badawcze, w najróżniejszej postaci. Odpowiednie zarządzanie nimi usprawnia prowadzenie badań, a jednocześnie umożliwia późniejsze udostępnienie danych innym zainteresowanym. W jakich sytuacjach i w jaki sposób warto udostępniać dane? Jakie aspekty prawne trzeba wziąć pod uwagę? Jakie są obecnie oczekiwania instytucji finansujących naukę w kwestii udostępniania danych?

  logoBGPW                                   logo CZIiTT z rozwinieciem

Seminarium Elsevier - Jak napisać dobry artykuł naukowy

www elsevier book author wzor

Wydawnictwo Elsevier, Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej oraz Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii PW zapraszają na spotkanie, które odbędzie się 16 października br. w budynku Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii PW przy ul. Rektorskiej 4, pok. 4.04 - 4.05.

Seminarium Elsevier - Jak napisać dobry artykuł naukowy

Spotkanie dedykowane jest pracownikom naukowym i doktorantom. Celem seminarium jest przybliżenie kluczowych etapów pisania artykułów naukowych.
Seminarium poprowadzi dr inż. Katarzyna Z. Gaca – absolwentka Politechniki Krakowskiej oraz University of Strathclyde, posiadająca blisko dekadę doświadczenia w pracy naukowej i dydaktycznej w Polsce i w Europie, specjalizująca się w chemii polimerów oraz w badaniu kinetyki reakcji chemicznych. Aktualnie Konsultant Klienta w firmie Elsevier, odpowiadająca za rejon Europy Środkowo-Wschodniej. Specjalistka w zakresie baz danych oraz rozwiązań firmy Elsevier stworzonych dla naukowców. Pasjonuje się tematyką etyki w pracy naukowej, a także problematyką szeroko pojętej bibliometrii.

Plan seminarium:
11:00 11:05    Powitanie
11:05 – 12:00    Mendeley: programem do zarządzania literaturą
12:00 – 12:15    Przerwa
12:15 – 13:30    Jak napisać dobry artykuł naukowy: porady

Udział w seminarium jest bezpłatny.
Rejestracja zakończona.
               

 loga 3

Prace remontowe w Filii przy ul. Narbutta 86

Z uwagi na prace remontowe w Gmachu Starym Technologicznym przy ul. Narbutta 86  w dniu 02.10.2017 (poniedziałek) Filia BG PW  będzie niedostępna dla użytkowników.

Przepraszamy za utrudnienia.

Zmiana w formach płatności

Od 1 grudnia 2017 w Bibliotece Głównej, filiach i bibliotekach Domów Studenckich PW  opłaty uregulujesz tylko przez PayU lub tradycyjnym przelewem.
Opłaty gotówkowe nie będą pobierane.

Przysposobienie biblioteczne dla studentów I roku studiów pierwszego stopnia

Informujemy, że w roku akademickim 2017/2018 Przysposobienie biblioteczne dla studentów I roku studiów pierwszego stopnia będzie prowadzone drogą elektroniczną na Platformie Edukacyjnej Politechniki Warszawskiej.

 Szkolenie jest obowiązkowe. Każdy uczestnik kursu musi samodzielnie zalogować się na platformie według poniższej instrukcji:

  1. Studenci Politechniki Warszawskiej logują się na Platformę Edukacyjną Politechniki Warszawskiej z wykorzystaniem kont USOSWeb.
  2. Wybierz "Zaloguj się" (w prawym górnym rogu ekranu)
  3. Kliknij „Logowanie z wykorzystaniem kont ogólnopolitechnicznych USOSWeb…”.
  4. Login i hasło są takie same jak do systemu USOSWeb
  5. Wprowadź swój login: numer PESEL lub adres email podany przy rekrutacji (bądź identyfikator uzyskany w dziekanacie właściwego wydziału w przypadku cudzoziemców i osób nie posiadających numeru PESEL)
  6. Wprowadź swoje hasło do USOSWeb. Studenci, którzy logują się po raz pierwszy do USOSWeb wpisują hasło z systemu Rekrutacja PW
    Uwaga!
    Jeżeli nie pamiętasz swojego hasła, spróbuj odzyskać je samodzielnie, wykonując procedurę odzyskiwania w aplikacji dostępnej pod adresem (link resetowania hasła). W przypadku braku wystarczających danych w systemie, bądź braku możliwości samodzielnego odzyskania hasła, należy zgłosić się do Dziekanatu Swojego Wydziału.

Studenci niebędący studentami pierwszego roku z bieżącej rekrutacji, aby wziąć udział w szkoleniu proszeni są o przesłanie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.następujących danych:

  • imię i nazwisko
  • numer albumu (indeksu)
  • adres email
  • wydział
  • semestr
  • powód wzięcia udziału w kursie Przysposobienia bibliotecznego

Po przesłaniu danych zostanie Państwu utworzone konto indywidualne, za pomocą którego będzie można wziąć udział w szkoleniu. Po otrzymaniu danych dostępowych logują się Państwo na platformę z wykorzystaniem linku "Logowanie z wykorzystaniem kont lokalnych OKNO"

Wszelkie uwagi i problemy proszę zgłaszać pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Harmonogram szkoleń dla poszczególnych wydziałów:

  • Wydział Architektury: 06.10 - 09.10
  • Wydział Fizyki: 06.10 - 09.10
  • Wydział Geodezji i Kartografii: 06.10 - 09.10
  • Wydział Administracji i Nauk Społecznych: 10.10 - 12.10
  • Wydział Chemiczny: 10.10 - 12.10
  • Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa: 13.10 - 16.10
  • English studies - all departments: 13.10 - 16.10
  • Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych: 17.10 - 19.10
  • Wydział Inżynierii Chemicznej i Procesowej: 17.10 - 19.10
  • Wydział Elektryczny: 20.10 - 23.10
  • Wydział Inżynierii Materiałowej:  20.10 - 23.10
  • Wydział Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska: 24.10 - 26.10
  • Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych: 24.10 - 26.10
  • Wydział Inżynierii Produkcji: 27.10 - 30.10
  • Wydział Zarządzania: 27.10 - 30.10
  • Wydział Mechatroniki: 31.10 - 03.11
  • Kolegium Nauk Ekonomicznych i Społecznych: 31.10 - 03.11
  • Wydział Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii: 31.10 - 03.11
  • Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych: 04.11 - 07.11
  • Wydział Transportu: 04.11 - 07.11
  • Wydział Inżynierii Lądowej: szkolenie w ramach przedmiotu Informacja Naukowa i Patentowa 1

Jeżeli szkolenie dla Twojego wydziału jest zaplanowane w terminie późniejszym, a chciałbyś już teraz dowiedzieć się jak korzystać z Biblioteki, możesz przejrzeć otwarte materiały instruktażowe, pt. „Pierwsze kroki w bibliotece”. Szkolenie zawiera podstawowe informacje przydatne dla nowych użytkowników bibliotek PW. Zapoznanie się z materiałami nie stanowi jednak podstawy do zaliczenia przedmiotu "Przysposobienie biblioteczne".

Szkolenie biblioteczne dla studentów II stopnia WIP

Informujemy, że szkolenie biblioteczne dla studentów II stopnia studiów niestacjonarnych Wydziału Inżynierii Produkcji odbędzie się w dniu 30 września 2017 w Gmachu Nowym Technologicznym, w sali 144, w godz. 14:30- 16:00.
Uwaga! Szkolenie jest obowiązkowe. Nie ma możliwości przepisania zaliczenia przysposobienia bibliotecznego z I stopnia studiów na II z uwagi na inny zakres i tematykę szkoleń.

Wolny Dostęp otwarty od 18 września

Prace remontowe w bibliotece zostały ukończone.

  • od 18 września Wolny Dostęp - poziomy  IIA i III będą otwarte
  • Wolny Dostęp Czasopisma (II poziom) będzie dostępny dla użytkowników od 20 września

We wrześniu zapraszamy:  pn. - pt. 9:00 - 16:00.

Sala dydaktyczna otwarta od 18 września

Prace remontowe na pierwszym piętrze zostały ukończone.
Od 18 września Sala Dydaktyczna (pok. 162 B, C) jest otwarta.

Zapraszamy od poniedziałku do piątku w godz. 9-16.

Warsztaty dla autorów książek naukowych

Seminarium autorskie - książka wg Elsevier

Wydawnictwo Elsevier, Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej oraz  Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii PW zapraszają na seminarium, którego celem jest przybliżenie kluczowych etapów pisania książki: od pomysłu do jej publikacji. Przedstawione zostaną także strategie i procedury wydawców, jak również praktyczne aspekty przygotowywania publikacji do druku.
Tim Pitts redaktor naczelny wydawnictwa Elsevier przedstawi:
- przykłady dobrze ocenianych książek
- wskazówki na temat pisania książek
- rodzaje książek
- proces wydawniczy
- dobry projekt książki
- system licencyjny, czyli w jaki sposób autorzy są wynagradzani
- współpraca z wydawcami
- zasoby Elsevier dla autorów

Seminarium będzie prowadzone w j. polskim i angielskim.

Spotkanie odbędzie się 14 września br. w budynku Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii PW przy ul. Rektorskiej 4.
Udział w seminarium jest bezpłatny. Osoby zainteresowane udziałem prosimy o rejestrację za pomocą formularza

Plan seminarium:
10:00 - 10:05    Introduction /  Tomasz Psonka, Research Solutions Director for CE Europe, Elsevier
10:05 – 10:20    Books as an important part of publishing strategy / Pavel Milasevic, Research Solutions Manager eBooks CE Europe & Russia, Elsevier
10:20 – 11:20    Writing and developing a successful book / Tim Pitts, Senior Commissioning Editor, Elsevier
11:20 – 11:40    Sharing researcher’s experiences about (e)books / dr inż. Joanna Izdebska-Podsiadły, Warsaw University of Technology

Możliwość indywidualnych konsultacji  z prelegentami po zakończeniu wystąpień.
Więcej na temat spotkania, można przeczytać TUTAJ

 logo mae cziitt footer logoelsevier logo

Czytelnia na czas remontu Wolnego Dostępu

POZIOM I, pok. 162 b
9.00 – 19.00

Udostępnianie na miejscu:

  • prasy bieżącej
  • czasopism bieżących drukowanych z ostatnich 2 lat
  • księgozbioru znajdującego się w magazynach, w tym czasopism i prac doktorskich (rezerwacja elektroniczna bądź telefoniczna 22 234 75 80)

WYPOŻYCZALNIA MIĘDZYBIBLIOTECZNA - sprowadzanie dokumentów z bibliotek krajowych i zagranicznych oraz obsługa instytucji warszawskich

Projekt: Kolekcja z zakresu gospodarki przestrzennej, mieszkalnictwa i architektury

Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej zakończyła realizację projektu finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę (Decyzja nr 549/P-DUN/2016). Projekt był prowadzony w okresie 1.02.2016-31.05.2017.
W ramach projektu realizowano 2 zadania:

1.    Opracowanie kolekcji z zakresu gospodarki przestrzennej i architektury
2.    Kolekcja specjalna z zakresu gospodarki przestrzennej i urbanistyki w zbiorach bibliotek PW

Zadanie 1 zrealizowane w projekcie było kolejnym etapem działań  prowadzonych w Bibliotece Głównej Politechniki Warszawskiej w latach 2012 -2014 w ramach projektu  1273/P-DUN/2014, mających na celu wprowadzenie brakujących wydawnictw do Centralnego Katalogu Zbiorów Bibliotek Politechniki Warszawskiej w zintegrowanym systemie bibliotecznym ALEPH.  W zadaniu 1 w latach 2016-2017 kontynuowano te prace przy katalogowaniu kolekcji Biblioteki Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa [GPIM], oraz zasobów Biblioteki Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej.

Katalogowaniem objęto:
1)    z kolekcji GPIM: książki, maszynopisy stanowiące archiwum Głównego Urzędu Planowania Przestrzennego oraz Instytutu Budownictwa Mieszkaniowego, a także zbiór dokumentów ikonograficznych,
2)    ze zbiorów Biblioteki Wydziału Architektury PW - kolekcję Instytutu Historii Architektury i Sztuki.

Prace były realizowane przez bibliotekarzy z różnych oddziałów Biblioteki Głównej PW oraz bibliotekarzy z Biblioteki Wydziału Architektury – łącznie 40 osób.
Zorganizowano szkolenie, systematyzujące wiedzę na temat warsztatu opracowania rzeczowego: zasad przyjętych w projekcie, nadawania symboli UKD oraz formalnych źródeł terminologii słów kluczowych.

Kolekcje książek
Po przygotowaniach technicznych, opracowano i wprowadzono do Centralnego Katalogu Zbiorów Bibliotek Politechniki Warszawskiej  12 058 egzemplarzy książek, w tym:.
- 6 237 z kolekcji GPIM
- 5 821 z kolekcji Instytutu Historii Architektury i Sztuki ze zbiorów Biblioteki Wydziału Architektury

Kolekcja GPIM - maszynopisy – niepublikowane jedno egzemplarzowe opracowania i analizy dotyczące planów zagospodarowania przestrzennego kraju, planu odbudowy, gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, przyrodniczych podstaw kształtowania środowiska. Dotyczą one okresu 1945-1970. W ramach projektu wprowadzono do  Centralnego Katalogu Zbiorów Bibliotek Politechniki Warszawskiej  1253 egzemplarze.

Kolekcja GPIM – ikonografia – Z kolekcji liczącej ponad 30 tys. fotografii i slajdów wytypowano  tematyczną grupę „Architektura i Sztuka Sakralna”. Przeanalizowano ponad 4 tys. zdjęć, z których wybrano 2600 fotografii i 200 slajdów spełniających kryterium tematyczne
Opracowywany księgozbiór ma charakter specjalistyczny obejmujący takie dziedziny jak architektura, urbanistyka, gospodarka przestrzenna, mieszkalnictwo.
W latach 2016-2017 w ramach Zadania 1 opracowano łącznie 16 166 obiektów, w tym:

12 058  egzemplarzy książek,
1 253 egzemplarzy maszynopisów
2 655 jednostek fotografii
200 jednostek slajdów

W wyniku realizacji projektu Centralny Katalog Zbiorów Bibliotek PW poszerzył się o informacje o cennych zasobach, będących w posiadaniu Biblioteki Głównej oraz Biblioteki Wydziału Architektury, do tej pory niewidocznych, a przez to niedostępnych dla użytkowników. Opracowano łącznie 16 166 obiektów mieszczących się w obszarze prac badawczych 3 wydziałów Politechniki Warszawskiej: Architektury, Geodezji i Kartografii oraz Inżynierii Lądowej.
    Poprawiła się jakość informacji o zbiorach bibliotek PW i ich dostępności. Wszystkie opracowane w projekcie obiekty można wyszukać poprzez wdrożoną w Bibliotece Głównej PW multiwyszukiwarkę PRIMO, która w jednym interfejsie użytkownika wyświetla znalezione różne typy dokumentów i jest dostępna w otwartym Internecie.
Informacja o posiadanych zasobach skatalogowanych w ramach projektu jest dostępna w otwartym Internecie poprzez Centralny Katalog Zbiorów Bibliotek PW.
    Współpraca Biblioteki Głównej przy tworzeniu katalogu zbiorów polskich bibliotek naukowych NUKAT przyczynia się do upowszechniania literatury z zakresu nauk technicznych, również tej z zakresu historii nauki i techniki, w całym kraju. Opisy zarejestrowane w NUKAT są sukcesywnie przekazywane do OCLC – międzynarodowego katalogu zapewniającego ogólnoświatowy dostęp do zasobów informacyjnych, co w sposób znaczący zwiększa widoczność zasobu w skali globalnej.

W Zadaniu 2 zaplanowano digitalizację 1500 fotografii i slajdów oraz 1200 maszynopisów z kolekcji Biblioteki GPiM.

Znajdujące się w zbiorach Biblioteki Głównej Politechniki Warszawskiej  kolekcje fotografii  i slajdów, przedstawiające obiekty architektoniczne z terenu przedwojennej i obecnej Polski, również te nieistniejące, w znacznej części, ze względu na stan techniczny, nie mogą być udostępniane bez wcześniejszego ich zabezpieczenia poprzez utworzenie kopii cyfrowych. Wytypowano do realizacji w projekcie fotografie i slajdy z grupy tematycznej „Architektura i Sztuka Sakralna”.
Wybrany zbiór maszynopisów obejmuje w znacznej części prace istniejące tylko w jednym egzemplarzu, dla których konieczne było przeprowadzenie prac konserwatorskich.
W ramach Zadania 2 w latach 2016-2017 zdigitalizowano:
- 1 253 maszynopisy,  
- 1 300 fotografii
- 200 slajdów.

Wykonano ponad 90 tys. skanów. Całość materiału zarchiwizowano w bibliotecznym systemie archiwizacji i backupu.
    Dla celów udostępniania zeskanowanego materiału Biblioteka Główna zakupiła dodatkową licencję systemu do budowy bibliotek cyfrowych dLibra, dzięki której utworzono Cyfrową Kolekcję Zbiorów Specjalnych, umożliwiającą udostępnianie zasobów cyfrowych w sieci lokalnej PW. Cyfrowe wersje zdigitalizowanych w projekcie fotografii, slajdów i maszynopisów zostały zamieszczone w nowo utworzonej Kolekcji. Metadane tych obiektów zaimportowano z Centralnego Katalogu Zbiorów Bibliotek PW, w którym zamieszczono informację o udostępnianiu obiektów na terminalach w sieci lokalnej Biblioteki Głównej.
    Dokumenty, które zidentyfikowano, jako pozostające w domenie publicznej tj. 130 fotografii oraz 105 maszynopisów, zostały umieszczone w Bibliotece Cyfrowej Biblioteki Głównej Politechniki Warszawskiej i są dostępne w otwartym Internecie.
Miniatury wszystkich fotografii i slajdów zostały dołączone do opisów bibliograficznych zeskanowanych obiektów w Centralnym Katalogu Zbiorów Bibliotek PW i są prezentowane użytkownikom w wynikach wyszukiwania. W Katalogu znajduje się również informacja skierowująca do  pełnej wersji cyfrowej.
    Głównym celem realizowanego zadania, była ochrona i zabezpieczenie oryginałów obiektów, utrwalenie ich na innym nośniku i umożliwienie dostępu zainteresowanym użytkownikom. Cel ten został osiągnięty poprzez digitalizację fotografii i slajdów oraz istniejących w jednym egzemplarzu maszynopisów. Udostępnienie wersji cyfrowych tych obiektów (do tej pory niedostępnych) znacząco poszerza krąg zainteresowanych odbiorców, którzy mogą dotrzeć do informacji o tych zasobach poprzez wykorzystanie multiwyszukiwarki PRIMO, a do samych zasobów poprzez Bibliotekę Cyfrową PW. Zasoby zgromadzone w podbibliotece - Cyfrowej Kolekcji Zbiorów Specjalnych są widoczne z terminali w sieci lokalnej na terenie PW.

Blog BGPW - działa już 9 lat

Blog BGPW działa od 2008 roku - 16 lipca minie 9 lat od chwili kiedy pojawiła się pierwsza notka "Do czego służą biblioteki?". Główne tematy poruszane od początku  istnienia bloga to: Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej, historia naszej uczelni, biblioteki cyfrowe, digitalizacja, open access, budownictwo biblioteczne, nowe technologie służące przekazywaniu informacji i sprawy "okołobiblioteczne".

Niedawno blog zmienił wygląd (nowy szablon). Rozszerzona została też tematyka o szeroko rozumiane czytelnictwo, książki dawne i nowe, wydarzenia kulturalne i edukacyjne, ciekawostki związane z bibliotekami i książkami.

Na blogu zainicjowane zostały ostatnio dwie wakacyjne akcje konkursowe:

Konkurs "FOTO-biblioteki" - zachęcamy czytelników do nadsyłania zdjęć i opisów bibliotek, na które natknęli się w trakcie wakacyjnych podróży. Konkurs potrwa do 15 pażdziernika 2017.

Konkurs "Wakacje z książką" - zapraszamy do przesyłania zdjęć z wakacyjnych plenerów z książką w roli głównej - czekamy na zdjęcia do 15 września.

Zdjęcia prosimy przesyłąc na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w tytule "wakacje z książką" lub "Foto-biblioteki" (zależnie od wybranego konkursu). Więcej szczegółów na blogu.

blog nowy

 

 

Biblioteka w czasie wakacji 2017

2 lipca - 30 września
Biblioteka otwarta od poniedziałku do piątku

BG Wypożyczalnia Studencka 02.07 - 30.09 9:00 - 19:00
BG Wolny Dostęp   02.07 - 05.07 9:00 - 16:00
06.07 - 15.09 Nieczynne z powodu prac remontowych
18.09 - 30.09 9:00 - 16:00
Oddział Informacji Naukowej
Czytelnia Zbiorów Specjalnych
Biblioteka Wydziału Chemicznego
Biblioteka Terenu Południowego (przy ul. Narbutta)
02.07 - 30.09 9:00 - 16:00
Biblioteka DS Akademik 02.07 - 03.09 Nieczynne
04.09 - 30.09 12:00 - 16:00
Biblioteka DS Babilon
Biblioteka DS Żaczek
02.07 - 30.09 Nieczynne

Dodatkowo w Wypożyczalni Studenckiej:

  • Zwroty książek z nieczynnych agend Biblioteki Głównej
  • Odbiór zamówionych książek z Magazynu Zewnętrznego Babilon (w czwartki)

Sala Dydaktyczna nieczynna

Z powodu prac remontowych Sala Dydaktyczna (piętro I) jest nieczynna.

Zapraszamy do Sali Komputerowej (parter, pokój 71A).

Przepraszamy za utrudnienia.